REKLAMATION
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 timer.
Reklamationsretten dækker ikke forkert håndtering eller skader begået ved forkert håndtering af varen.
Hvis du opdager en fejl på varen, skal du hurtigt og inden for rimelig tid rette henvendelse til byKalstrup.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen være rettidig. Det skal ske på mail@bykalstrup.dk, hvor du vil modtage en returlabel.
Er reklamationen berettiget, skal varen sendes tilbage i forsvarlig emballage. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet samt vedlægge ordrebekræftelses eller fakturaen.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger, i de tilfælder hvor du ikke har benyttet vores returlabel. Husk også, at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetaler dine fragtomkostninger. Vi opfordrer dog til, at man benytter sig af vores returlabel.
KLAGEADGANG
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte mail@bykalstrup.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr